Følg

Ny samtale

Man kan også lage en ny samtale ved å bruke eksisterende maler man lager i Innstillinger 

  1. Klikk på modulen Medarbeidersamtaler i hovedmenyen.
  2. Samtalen oppretter du i seksjonen Ny samtale.
  3. Det finnes noe felter man må fylle ut. Først skriver man inn hvilken Ansatt det gjelder.
  4. Mal for samtale velger man i nedtrekksmenyen. Dersom du kun har en aktiv mal og huker av for Bruk gjeldende mal så forsvinner dette valget.

    Om leder ikke ønsker å sende invitasjon til den ansatte ved opprettelse av samtalen, skal det fjernes haka fra feltet Send invitasjon.

  5. Klikk på knappen Planlegg samtale eller Forhåndsvis mal.

    Om man trykker på Planlegg samtale, åpnes det et pop-up vindu hvor man sender en innkalling til den ansatte som skal forberede seg til samtale med leder. I ansattregister-dokumentasjon kan man lese mer om innkalling til samtale.

  6. Hvis det ligger en tidligere samtale mellom samme ansatt og leder, er det opplyst dato når den siste samtalen ble utført. forrige_samtale.png
  7. På høyre side kan du velge om den siste samtalen skal vises eller skjules. Velger du å vise den forrige samtalen, blir innholdet fra samtalen vist for hvert felt.

    Selve innholdet i samtalen varierer etter hvordan malen er utformet. Først skriver man Oppfølging av forrige medarbeidersamtale.





    Om du ønsker å legge ved aktivitet og knytte aktiviteten til et spørsmål i skjemaet, klikker du på + knappen som ligger ved hvert felt. Les mer om registrering av aktivitet her.
    legg_til_aktivitet.png

  8. Du kan også Laste opp fil dersom relevant og aktivert på malen.
  9. Om man ønsker å benytte vekting og skåring på utvalgte spørsmål, kan man velge verdien til høyre av selve spørsmålet. Det er administrator som bestemmer om vekting og skåring skal benyttes ved opprettelse av malen i modulen Innstillinger.
    score.png
    vekt.png
  10. Til sist setter du når samtalen skal finne sted ved å sette dato i Dato for gjennomføring.
  11. Klikk Lagre for å fullføre prosessen eller Tilbake for å avbryte. Etter lagring klikker du på knappen Tilbake for å komme til hovedsiden.
  12. For å sende samtalen til godkjenning, klikk på Send til ansatt for godkjenning. Alle eventuelle endringer man har gjort i skjemaet lagret og sendt til ansatt for godkjenning. Les mer om godkjenning av samtale i egen artikkel om dette.

    Merk! Forutsetning for at du får opp denne knappen er at den ansatte som skal godkjenne samtalen har en mobilrolle og tilgang til medarbeidersamtaler-menyen i mobilløsningen.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.