Følg

Endre informasjon om den ansatte

Her kan du endre informasjon på den ansatte, slik som arbeidsforhold, lønnsinformasjon, ansattinformasjon og så videre.

  1. Søk opp en ansatt i søkefeltet og velg menypunktet Ansatt i menyen. s_kefeltet.png
  2. Siden Personlig->Profil åpnes automatisk.

    Først ser du Profilinformasjon, som Navn, Fødselsdato, Personnummer, Kontaktinfo, Ansattnummer, samt detaljer om Arbeidsforhold som Type, Arbeidssted og så videre.

    Neste seksjon er Betalingsinformasjon. Her finner du all informasjon som gjelder utbetaling av lønn, som for eksempel Status, Timer per måned, Kontonummer, Årslønn, ValutaOvertid, og så videre. betalingsinformasjon.png

    Neste seksjon er Personlig informasjon. Her finner du felter som Sivilstatus, Overførte feriedager, Fastlege, Arbeidstillatelse, Passnummer, NAV saksbehandler, og så videre. 

    I seksjonen Arbeidsforhold finner du informasjon om de ulike arbeidsforholdene registrert påden ansatte. Her kan du også registrere nytt arbeidsforhold ved å klikke på knappen Legg til.

    Nærmeste pårørende finner du informasjon om den ansattes nærmeste. Her kan du også registrere nye pårørende ved å klikke på knappen Legg til.

    I seksjonen Barn finner du informasjon om den ansattes barn. Du kan også registrere flere barn ved å klikke på knappen Legg til. Dette er viktige siden denne informasjonen benyttes til å beregne antall dager man kan være hjemme ved barn/barnepassers sykdom.

  3. For å slette en ansatt, klikker du på knappen Slette.
  4. For å endre informasjon, klikker du på knappen Ny endring.
  5. Her setter du hake på det du vil endre og skriver inn den nye informasjon.
  6. I feltet Når skal endringen aktiveres velger du dato for når informasjonen skal endres.
  7. Klikk på knappen Lagre endring.
Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Artikkelen er stengt for kommentarer.