Følg

Medarbeidersamtaler / Innkalling til samtale

Du kan kalle inn en ansatt til samtale enten via hjemsiden eller i kontekst av den ansatte. 

  1. Søk opp den ansatte i søkefeltet og klikk på lenken Medarbeidersamtaler, eller klikk på Ansatt.

    Velger du det andre alternativet åpner fanen Personlig, deretter velger du underfanen Medarbeidersamtale.

    Du kan også kalle inn til samtale fra hjemsiden til modulen Medarbeidersamtale.

    I rammen Tidslinje ser du den ansattes fremdrift med dagens dag, Samtaler og Frist.

  2. I seksjonen Ny samtale, velger du en mal fra listefeltet Mal for samtale og klikker på knappen Planlegg samtale.

    Send invitasjon er som standard avhuket i dette feltet men om leder ikke ønsker å sende inn invitasjon til den ansatte på e-post, skal leder bare fjerne haka fra feltet og klikke på Planlegg samtale. Om det ikke skal sendes en invitasjon, legger du kun inn dato for når samtalen skal gjennomføres og klikker Opprett samtale.

  3. Om det skal sendes en invitasjon, etter å ha valgt mal for samtale, klikk på Planlegg samtale eller Forhåndsvis mal. Ved å trykke på knappen Forhåndsvis mal, åpnes det en dialog som viser malinnhold. 
  4. En dialog Planlegg samtale, åpner seg. Her legger du inn detaljer rundt samtalen.

    Hvis den ansatte du kaller inn ikke har en registrert e-post i systemet, kommer det et varsel om dette på toppen av pop-up vinduet. Er det registrert en e-post i profilen, hentes denne, hvis ikke vil systemet sjekke om den ansatte er knyttet opp mot en bruker, og bruke denne e-posten.E-post felt er obligatorisk.

    Spesifiser Dato og tid og Varighet (i timer) for selve samtalen.

    Du kan velge å legge ved filer som den ansatte vil motta i e-posten.

    Epost tittel og E-postinnhold er obligatoriske felt, hvor man kan skrive noe om selve samtalen.

  5. Klikke Send invitasjon for å sende den til den ansatte.

    Vær oppmerksom på at det kan ta litt tid for systemet å sende invitasjonen. Så snart invitasjonen er sendt, får man melding om å vente. Trykker man på Send invitasjon knappen 2 ganger, får den ansatte ical 2 ganger. E-posten som den ansatte får skal inkludere en lenke til selve samtalen i mobilløsningen, om den ansatte har tilgang til modulen Medarbeidersamtaler i mobil. E-posten skal inneholde en ical for å legge til møtet i kalender og de vedlagte filene.

    Når invitasjonen er sendt, blir denne samtalen med på lista over medarbeidersamtaler. Da har man mulighet til å legge ved tiltak, vise skjemaet/samtalen, laste ned samtalen i Word-format og slette samtalen. Man har også mulighet til å sende invitasjon på nytt med mulighet for endring av klokkesett, dato og e-post innhold.

  6. Ved å klikke på knappen Vis, kan du fylle ut eller redigere samtalen.
  7. Du kan også sette inn Tiltak ved å klikke på + ved siden av spørsmålstegnet.
    _.png
    tiltak.png

    I registreringsvindu fyller du ut nødvendig informasjon om tiltaket, slik som tittel, dato for opprettet tiltak, tidsfrist, ansvarlig for gjennomføring, type tiltak, og om tiltaket skal knyttes til ett spesifikt spørsmål fra skjemaet. Klikk Legg til.

  8. Velg dato for når tiltaket skal være gjennomført og klikk Lagre.
  9. For å sende samtalen til godkjenning, klikk Send til ansatt for godkjenning. Eventuelle endringer du har gjort i skjemaet blir lagret og sendt til ansatt for godkjenning. Les mer om godkjenning av samtale.
Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.