Følg

Rapport - Fravær - Detaljert

Denne rapporten viser en linje for hvert registrerte fravær, det vil si at er det registrert en egenmelding som har en lengde på 3 dager, vil hver av disse dagene vises i hver sin rad. 

Du kan velge å inkludere informasjon om ha fraværet utgjør i kostnader og å vise hvorvidt fraværet( kun eget sykefravær) er av typen kort eller langt (opptil 3 dager er kort og fra 4 dager er langt). Du kan velge at rapporten skal liste opp alle ansatte etter hverandre i en liste eller gruppere informasjonen per ansatt.

  1. Hold musepekeren over menyikonet Oppfølging i hovedmenyen og klikk på Rapporter i menyen som vises.
  2. Siden for rapporter åpner seg. Denne inneholder en rekke faner.
  3. Klikk på fanen Fraværsrapporter og underfanen Fravær - Detaljert.
  4. Her velger du hvilken informasjon rapporten skal vise.
    • Type rapport - du kan velge om rapporten skal vise detaljer på avdelingsnivå eller for én ansatt. Velger du Avdeling vil feltene Avdeling og Ansattgruppe vises. Velger du Pr. ansatt vises feltet Ansatt
    • Avdeling - begynne å skrive inn navnet. En liste over mulige ansatte vises, klikk på avdelingen i listen for å velge den. Du kan også velge å klikke på struktur-ikonet. Et vindu åpner seg, velg avdeling i listen som vises og klikk Ok
    • Ansattgruppe - begynne å skrive inn navnet. En liste over mulige ansattgrupper vises, klikk på gruppen i listen for å velge den. Du kan også velge å klikke på struktur-ikonet. Et vindu åpner seg, velg ansattgruppen i listen som vises og klikk Ok
    • Ansatt - begynne å skrive inn navnet. En liste over mulige ansatte vises, klikk på ansattnavnet i listen for å velge den ansatte
    • Dato fra - Dato til - du velger hvilken periode du ønsker å få informasjon om
    • Ansattform - alle ansattformer er automatisk valgt. Klikke på ansattform du ikke vil inkludere, dette fjerner haken. For å inkludere en du fjernet haken på, bare klikker du på den igjen
    • Fraværstyper - alle fraværstyper er automatisk valgt. Klikke på typer du ikke vil inkludere, dette fjerner haken. For å inkludere en du fjernet haken på, bare klikker du på den igjen
    • Inkluder kostnadsberegning - hake av denne hvis du ønsker å se hva kostnaden for fraværet beløper seg til (for å kunne beregne kostnaden må dette være definert i innstillinger)
    • Vis fraværstype - hake av for å inkludere informasjon om fraværets lengde, det vil si kort eller langt
    • Rapporttype - for hver ansatt ser du dato for fravær og antall timer fraværet utgjorde
      • Detaljert visning - velg dette alternativet for å vise informasjon gruppert på hver ansatt 
      • Liste-visning - velg dette alternativet for å vise ansatte i en liste
  5. Klikk på knappen Skriv ut excel-rapport for å generere rapporten.

    Her er et eksempel på Detaljert visning

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.