Følg

Informasjon om den ansattes ferie

I modul Oppfølging kan man administrere de ansattes ferie.

I denne fanen finner du oversikten over den ansattes ferie per år. Man kan se feriestatus og ferie dager tilgjengelige, overførte, brukte, osv. Det er også mulig å modifisere disse dagene på den ansatte, etter tilgjengelige parametre. 

  1. Søk opp den ansatte i søkefeltet og klikk på lenken Ansatt.
  2. Fanen Personlig åpner seg. Åpne underfanen Ferie.
  3. Du filtrerer på Ferieåret for feriedetaljer ved å velge i nedtrekksfeltet.
  4. Etter at du har valgt året, klikker du på knappen Søk for å liste opp feriedetaljer for det valgte året.
  5. Da kommer det detaljer om Ferie.

    Her kan man se status på følgende:
    • Tilgjengelige
    • +60 år
    • Overført
    • Modifisering
    • Totalt tilgjengelig
    • Brukte/Planlagte

    Neste felt gjelder Modifisering av fraværet på den ansatte. Her kan man legge til eller fjerne noen dager manuelt basert på en viss avtale, situasjon, regel eller feil. Først velger du Kategori i nedtrekksfeltet for å klargjøre hvorfor feriedagene endres. Her kan du se noen eksempler på kategori.

    Hver kategori utfyller feltet Antall automatisk. Du definerer dette under Innstillinger. Dersom du velger kategori Standard som i dette tilfelle blir null under Antall, kan du legge inn dager automatisk her.

    Du kan eventuelt legge til Kommentar dersom nødvendig for å beskrive handlingen.

  6. Klikk på Legg til knappen. Endringene listes opp i bunnen av siden og du kan alltid slette dem.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
1 av 1 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.