Følg

Fraværsrapporter - Fraværstyper

Denne rapporten kjører man for å få oversikt over hvilke typer fravær man har brukt i løpet av en periode, for eksempel Syk i arbeidstiden, Egenmelding, Syk 100% over 16 dager, Fri del av dag, osv.

 

1. Hold musepekeren over modulen Oppfølging i hovedmenyen.

 

2. Trykk på  Rapporter i menyen som dukker opp.

 

3. Trykk deretter på fanen Fraværsrapporter.

 

4. Man får opp forskjellige typer fraværsrapporter. Trykk gjerne på underfanen Fraværstyper.

 

5. Her kan man sette opp parametre for rapporten. Man kan velge Avdeling og Ansattgruppe man skal kjøre rapporten for.

 

6. Neste to felter er Fra dato og Til dato, altså perioden man ønsker utskrift for.

 

7. Sum velger man i nedtrekksmenyen. Dette feltet bruker man for å sette opp hvordan summen skal vises, som dager, timer, osv.

 

8. Man velger også Kjønn i nedtrekksmenyen. Det kan være Mann, Kvinne eller Alle.

 

9. Under Sorter velger man hva man ville listet opp i rapporten. I eksempelet her kan man kjøre rapporten sortert etter Fravær, Etternavn eller Ansattnummer.

 

10. Rekkefølge kan enten være Synkende eller Stigene.

 

11. Da kommer man til selve feltet Fraværstyper. Man kan velge blant alle eksisterende registrerte typer fravær. Man kan velge å kjøre rapporten for alle disse eller bare de konkrete fraværstyper man trenger.

12. Man setter hake på de neste fire felter dersom man ønsker følgende: Inkluder ansatte uten fravær, Deaktiver oppfølgingsinformasjon, Vis egenmeldingsperioder eller Inkluder ikke-aktive ansatte.

frav_rstyper_felter.png

 

13. Når alle feltene er fylt ut, trykk på knappen Utskrift til Excel for å kjøre rapporten.

 

Her er et eksempel på denne rapporten:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk