Følg

Rapport - Fraværstyper

Denne rapporten gir en oversikt over fraværet per ansatt, enten i en avdeling eller ansattgruppe. Du kan velge å vise antall dager/tilfeller fraværstypene ble registrert, eller vise hva fraværet utgjorde i timer i løpet av en tidsperiode. Du velger selv hvilke typer fravær du inkluderer i rapporten, du kan også velge å inkludere informasjon om antall tilfeller av egenmeldinger som er registrert og om informasjon om oppfølging på fraværene skal inkluderes.

  1. Hold musepekeren over menyikonet Oppfølging i hovedmenyen og klikk på Rapporter i menyen som vises.
  2. Siden for rapporter åpner seg. Denne inneholder en rekke faner.
  3. Klikk på fanen Fraværsrapporter og underfanen Fraværstyper.
  4. Her velger du hvilken informasjon rapporten skal vise.
    • Avdeling - vil du ha informasjon om fravær i en avdeling veger du en avdeling
    • Ansattgruppe - vil du ha informasjon om fravær i en ansattgruppe veger du en ansattgruppe
    • Dato fra - Dato til - du velger hvilken periode du ønsker å få informasjon om
    • Sum - her velger du om hva fraværet utgjør skal vises som antall dager/tilfeller eller timer
    • Kjønn - du kan velge å inkludere alle ansatte, eller sortere på kjønn
    • Sorter - her velger du om elementene i rapporten skal sorteres på ansattnummer, etternavn eller fravær
    • Rekkefølge - her velge du om elementene skal vises i stigende eller synkende rekkefølge
    • Fraværstyper - alle fraværstyper er automatisk valgt. Klikke på typer du ikke vil inkludere, dette fjerner haken. For å inkludere en du fjernet haken på, bare klikker du på typen igjen
    • Inkluder ansatte uten fravær - hake av denne hvis du ønsker at rapporten skal inkludere ansatte som ikke har fravær
    • Deaktiver oppfølgingsinformasjon - hake av denne for å ikke inkludere informasjon om oppfølging
    • Vis egenmeldingsperioder - hake av denne for å inkludere informasjon om antall tilfeller egenmeldinger som har blitt registrert
    • Inkluder inaktive ansatte - hake av denne hvis du ønsker at ansatte som ikke lenger jobber i avdelingen, skal inkluderes
  5. Klikk på knappen Skriv ut excel-rapport for å generere rapporten.

    Her er et eksempel på denne rapporten:

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.