Følg

Hvordan fjerne registrert fravær?

Gjør man en feil ved registrering av fravær og angrer på det, kan man lett fjerne det.

1. Trykk på fanen Fjern fravær i nedtrekksmenyen på toppen av siden.

fjerne.png

2. Hvis du er i den ansattes profil, vil feltet Ansatt bli utfylt automatisk. Hvis ikke, tast inn navnet til den ansatte du vil fjerne fraværet på.

navn.png

3. Det kommer opp to måneders kalender på høyre siden. Dersom fraværet du vil slette ikke er vist i kalenderen, må du finne det ved å bla gjennom den. Det gjør du ved å klikke på pilene til venstre eller til høyre.

fjerne2.png

4. Velg i feltene Fra dato og Til og med dato. Man kan velge hele eller delen av fraværet.

fra-til.png

5. Trykk Fjern.

6. Var det en kommentar på den fjernede fraværet, ligger denne igjen i kalenderen.

fjernet.png

7. For å slette kommentaren, må du gå inn på kalenderen og trykke på dagen med den røde trekanten og slette den der.

fjern3.png

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk