Følg

Forebyggende oppfølging

Hyppig småfravær viser seg ofte å ende i et langtidsfravær. Derfor bør man bruke forebyggende samtaler i modul Oppfølging for å unngå dette. Man kan også bruke forebyggende oppfølging med hyppige perioder av annet type fravær, f.eks. skoft.

1. Søk på en ansatt eller et ansattnummer i søkefeltet og trykk på Tiltak.




2. Ett alternativ er å gå på Ikke fulgt opp på forsiden og trykke på den ansatte.



3. Velg Ny sak på høyre siden.

 

4. Du vil få en advarsel som spør om du er sikker på at det ikke allerede er opprettet et tiltak tidligere. Trykk Ok.

 

5. Under Målsetting er det valgt Forebyggende oppfølging.

 

6. Trykk Lagre og fortsett.

 

7. Start med å trykke på Ny samtale.

 

8. Fyll inn Dato først.

 

9. Dersom det har blitt en Samtale over telefon, sett hake på.

 

10. Hvis det er Øvrige deltakere, skriv inn navnet her.

 

11. Fyll ut ønsket Målsetting. I dette tilfellet blir det Oppfølging av hyppig korttidsfravær.

 

12. Velg status Avsluttet/Løst for å avslutte saken. Alternativt kan man også velge status Forebyggende men da må man i så fall sette neste samtale man skal følge opp vedkommende.

Obs! Det er bare status Avslyttet/Løst som avslutter et tiltak for videre oppfølging.

 

13. I nedtrekksmenyen velger man Helsesituasjon og Arbeidsrelatert fravær.

 

14. Fyll deretter ut Status, Tiltak og Fremdrift

 

15. Under Behov for bistand fra NAV velger man en eller flere tilbud.

 

16. Man kan også fylle ut info for Behov for bistand fra andre.

 

17. Legg eventuellt også ved Vedlegg dersom dere ble enige om en underskrevet protokoll.

 

18. I tilfellet det er Neste oppfølging, skriv inn den riktige datoen.

 

19. Trykk Lagre og bekreft med OK at ikk samtalen inneholder diagnoser og sensitive opplysnninger.

  

 

20. Vedkommende vil neste dag forsvinne fra listen  «Ikke fulgt opp» under «Mine Oppfølginger» på forsiden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk