Følg

Forebyggende oppfølging

Hyppig småfravær viser seg ofte å ende i et langtidsfravær. Du bruke forebyggende samtaler i modulen Oppfølging for å unngå dette. Du kan også bruke forebyggende oppfølging med hyppige perioder av annet type fravær, for eksempel skoft.

  1. Søk på en ansatt eller et ansattnummer i søkefeltet og trykk på Tiltak.

    Eller åpne fanen Ikke fulgt opp og velge den ansatte ved å klikke på denne.

  2. Klikk på knappen Ny sak.

    Du vil få en advarsel som spør om du er sikker på at det ikke allerede er opprettet et tiltak tidligere. Klikk Ok.

    • For Målsetting er det valgt Forebyggende oppfølging.
  3. Klikk Lagre og fortsett.
  4. Klikke på  Ny samtale.
    • Fyll inn Dato først.
    • Dersom det har blitt en Samtale over telefon, sett hake på.
    • Hvis det er Øvrige deltakere, skriv inn navnet her.
    • Fyll ut ønsket Målsetting. For eksempel Oppfølging av hyppig korttidsfravær.
    • Velg status Avsluttet/Løst for å avslutte saken. Alternativt kan man også velge status Forebyggende men da må man i så fall sette neste samtale man skal følge opp vedkommende.

      Merk! Det er bare status Avsluttet/Løst som avslutter et tiltak for videre oppfølging.

    • Velg alternativ i feltene Helsesituasjon og Arbeidsrelatert fravær.
    • Skriv inn mer informasjon i informasjonsboksene Status, Tiltak og Fremdrift.
    • Under Behov for bistand fra NAV velger du en eller flere tilbud.
    • Du kan også fylle ut info for Behov for bistand fra andre.
    • Legg eventuelt også ved Vedlegg dersom dere ble enige om en underskrevet protokoll.
    • Hvis det er bestemt at det skal være en oppfølging, legger du inn datoen i feltet Neste oppfølging.
  5. Klikk Lagre og bekreft med Ok at samtalen ikke inneholder diagnoser og/eller sensitive opplysninger. 

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.