Følg

Obs ved flytting mellom lønnsklienter eller endring av ansattnummer!

Kunden ringte inn spørsmål rundt hva de må gjøre i personalsystemet om en ansatt legges til i en lønnsklient.
Det kan være at en ansatt er vikar og blir opprettet som fast ansatt i lønn eller at de flyttes fra en klient til en annen.

Svar:
I et slikt tilfelle man alltid oppdatere ansattnummer og klienttilhørighet i personalsystemet samme dag som vedkommende blir opprettet i en klient. Før integrasjonen fra lønn til personalsystemet kjører på ettermiddagen.

Ellers risikerer man multiple versjoner av en ansatt med historikk liggende på flere steder.

Er feltet for å endre ansattnummer låst så må superbruker midlertidig låse opp dette under Innstillinger og Feltadministrasjon.


Eks:
En vikar med ansatt 100 skal opprettes i lønn i klient 0001 med nytt ansattnummer 200.
Da må det i profilen til ansatt nr 100 endres til 200_0001, før integrasjonen går på ettermiddagen.
Ellers vil systemet se ansatt 100 og 200_0001 som to forskjellige ansatte.

 

Se også nærmere beskrivelse her.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk