Følg

Hvordan utføre et avansert kompetansesøk?

Med avansert søk kan du søke etter kompetanse på tvers av type informasjon. Du kan filtrere mer detaljert hva det er du søker etter.

  1. Åpne modulen Kompetanse ved å klikke på menyikonet i hovedmenyen, eller holde musepekeren over modulen og klikk på undermenypunktet Hjem.
  2. Siden Kompetanse åpnes. Fyll inn kompetansen i søkefeltet og klikk på knappen Avansert søk
  3. Siden Kompetansesøk åpnes. Her kan du filtrere mer detaljert på hva det er du søker etter. Du velger den avdelingen du vil søke etter kompetanse i.
  4. Det eneste feltet som er påkrevd heter Filtrer og der velger du i hvilken informasjon som inneholder data om kompetanse, som inkluderes i søket. Alle seksjonene er standard forhåndsmarkert men du kan ta vekk haken for seksjonen du ikke vil inkludere i søket.

    Hver av filtrene har et enda mer detaljert utvalg. Under Prosesser kan man velge om det skal inkluderes underprosesser i søket.

    I CV velger man om søket skal rettes etter et bestemt språk de ansatte har registrert i sine CV-er og etter typen av førerkort de har.

  5. Under Kurs finnes det muligheten til å inkludere kursnummer, liste opp kun kurs med gjentakelsesdato og velge hvilke kursgrupper som skal omfattes i søket.
  6. Når du har definert søket, klikker du på knappen Søk
  7. Siden Søkeresultater åpnes. En liste med ansatte som passet med søkekriteriet vises.

    Du kan skrive ut ulike PDF-rapporter på de ansatte ved å velge dem i listen.

  8. Ved å klikke på knappen Skriv alle til PDF blir det generert en løpende PDF av alle de enkelte kompetanseprofilene for internt bruk. Knappen Skriv ut kompetanseprofil (PDF) lister opp hele profiler for eksternt bruk på de deler av CV som kan benyttes til dette. Denne man også ta ut i som rapport og filtrere nærmere. 
  9. Setter du hake i avkryssingsboks ved siden av en ansatt, finner du under listen de samme knappene, filtrert på kun de ansatte som er avkrysset. I tillegg kommer det da også en knapp som heter Filtrer profiler synlig i bunnen av siden. Denne muliggjør at man nøyaktig kan velge kompetansen man vil ha i rapporten. Ved å klikke på Filtrer profiler, åpnes det en kompetansemappe for hver av de ansatte du valgte. Nå kan man velge akkurat det man vil ha i rapporten og kun den markerte kompetansen skal vises.
  10. Når du er ferdig med markering, klikker du på Print valgt kompetanseprofil (PDF)
  11. Det er også mulig å inkludere vedlegg i rapporten ved å huke av for Inkluder vedlegg på toppen av siden. 
  12. Du kan alltid kansellere søket ved å klikke på Tilbake
Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.