Følg

GAP Rapporter

GAP rapporter bruker man for å vise manglende kompetanse på prosesser i modul Kompetanse. Den kan defineres et GAP-utgangspunkt for bedriften for hvor mange ansatte som minimum må kunne en prosess, og hva det faktiske resultatet er. Et eksempel på dette er en prosess der en avdeling må ha minst 5 med en viss kompetanse. Da setter man GAP på den underprosess til 5 mens prosess er tilknyttet 10 ansatte. Hvis 5 fullfører prosessen, blir resultatet 0. Har mindre en 5 ansatte fullført får man negativ GAP og har alle fullført får man positiv GAP på 5. Dette kan brukes som krav til en maskinprosess, til en avdeling med spesialister osv.

 

1. Hold musepekeren over modulen Kompetanse.

 

2. Velg Rapporter i undermenyen.

 

3. Velg deretter fanen GAP.

 

4. For å sette opp filtrering på rapporten velger man først Type rapport.

 

5. Avhengig av det man velger i det tidligere steg, blir neste felt tilsvarende dette valget. Det skal enten være Avdeling eller Prosessnavn.

 

6. Neste felt er Vis prosesser. Her velger man i nedtrekksmenyen om man skal vise Alle prosesser, Negativ Gap eller Positiv Gap.

 

7. Man kan sette hake på dersom man ønsker funksjonen Vis Gap til å bli synlig i rapporten.

 

8. Det er også mulig å sette opp filtrering på hva som blir listet opp under Kompetanse status.

 

9. Siste felt er Kartlegging. Her kan man filtrere deltakerne etter et bestemt resultat, eller å ha oversikt over resultatet på alle deltakerne. 

 

10. Trykk Skriv til XLS for å kjøre rapporten.

 

Her finner man et eksempel på Gap rapport som sitter på null, siden kravet var 1 deltaker og det er 1 som deltok i prosessen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk