Følg

05.02.2019 - Versjon 4.33

I denne systemoppdateringen leverer vi en ny funksjonalitet innenfor modulen Oppfølging: Digital sykmelding.

Digital sykmelding

Endringer i menyen:

  • I ansattregister har menyen "Tiltak" fått nytt navn og heter nå Sykefravær. Det ble også gjort en del endringer i undermenyene til Sykefravær.
  • Administrative tiltak er flyttet fra Sykefravær undermenyen (tidligere Tiltak) til Personlig menyen.
  • Det er blitt lagt til ny undermeny Sykmeldinger. Under denne menyen vil man finne den ansattes sykmeldinger fra Altinn. I tillegg har man mulighet til å opprette en sykmelding manuelt til bruk om den ansatte leverer en papir sykmelding.
  • Modulen Oppfølging har fått en ny undermeny for oversikt over digitale sykmeldinger - HR hvor alle registrerte og importerte sykmelding vil ligge. 
  • I tillegg har menyen Til innsending skiftet navn til Altinn. Under dette menypunktet finner man nå også sykeldinger som er importert fra Altinn, men som ikke klarer å koble mot en ansatt.

Ny funksjonalitet

  • Import av digitale sykmeldinger fra Altinn.
    • Forutsetning for at man kan bruke denne funksjonaliteten er at man har et e-sertifikat til Altinn. Man aktiverer import av sykmeldinger fra Altinn i Innstillinger - Oppfølging - Innstillinger.
  • Mulighet til å registrere sykmeldinger manuelt. 
  • Registrerte og importerte sykmeldinger vil bli vist i oppfølgingsprosessen til den sykmeldte. 
  • Automatisk registrering av fravær basert på sykmeldingene.
    • Bestemmer man å bruke denne funksjonen, blir fraværet registrert med 3 nye fraværskoder som er opprettet for formålet. Bruk av disse kodene vil overskrive eventuelt registrert fravær i ansattprofil. Aktivering av denne funksjonaliteten må gjøres av 4human eller via din Partner. 

 

Hvordan komme i gang?

Integrasjonen mellom Altinn og Evolution krever ett e-sertifikat fra Buypass. Mange av dere har allerede ett slik sertifikat for innsending av oppfølgingsplaner. Dere kan bruke det dere har, men må søke Altinn om bruk til dette formålet. Har dere ikke sertifikat kan dette bestilles av oss på buypass@4human.no.

I tillegg til sertifikat må man konfigurere oppsettet til å fungere mot Altinn. Kontakt support@4humanhrm.no, og vi vil sette dere i kontakt med en konsulent for en kontrollert overgang til digitalisering av sykmeldinger. Evt. ta kontakt med din Partner. 

Vi kommer til å kjøre pilot i 2 til 3 uker på selve integrasjonen, men det er bare å ta kontakt så avtaler vi tidspunkt for implementeringen. 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk