For å kunne få tilgang til REST API i V8, må dette bestilles fra leverandøren. Bestillingen gjøres via support@4humanhrm.no der man avtaler pris og betingelser før man setter i gang.
Du finner mer om tilgjengelige API-er ved å trykke her.
- Det anbefales at Systemeier eller annen ansvarlig person hos kunden oppretter en service-konto for e-posten til API-brukeren. E-postkontoen brukes til feilmeldinger og overvåking. E-posten bør være lett identifiserbar (for eksempel bruke API-[system]Bruker som fornavn og Kundenavn som etternavn i e-postadressen:
API-lønn.urlnavn@kunde.com. Tilgangen til kontoen for e-posten bør ikke være knyttet til kun en person, men settes opp som en felles konto som IT eller HR kan overvåke. - Med informasjonen tilgjengelig, gå inn på Vår organisasjon og klikk på Onboard-knappen og velg Inviter bruker for å onboarde systembrukeren med denne e-posten (eksempel nedenfor).
- Fyll ut påkrevde felt og klikk på Lagre og send invitasjon.
- Du mottar invitasjonen på e-post i service-kontoen og må aktivt akseptere invitasjonen.
- Du må deretter sende 4Human HRM en bestilling på en egen API-tilgang. Denne må inneholde informasjon om hvilket navn og hvilken e-post systembrukeren som ønsker en API-nøkkel har. Bestillingen må også inneholde navn og telefon til systemeier.
Oppfølging hos 4Human HRM
- 4Human HRM mottar bestillingen fra kunden på support@4humanhrm.no. 4human vil deretter verifisere sikkert hvem bestilleren er, at vedkommende har lovlig tillatelse fra systemeier og oppgir deretter pris og betingelser for bruk av API-kall i retur.
- Når kunden skriftlig har akseptert betingelsene tildeler 4human HRM kunden en API-nøkkel.
Kunden mottar API-nøkkelen som avtalt på en trygg måte (IKKE ved bruk av e-post) og sørger for å sikre og ta vare på denne for fremtiden.
Det er kundens ansvar å ta vare Client ID og Secret-detaljene. Vi tar ikke vare på dette og det genereres kun ny nøkkel på kundens forespørsel.
Når kunden har brukernavn, e-post, Client ID og Secret Key, vil kundesenteret lukke bestillingen og kunden kan ta dette i bruk.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.