Hvorfor kommer feil med manglende telefonnummer ved innsending til NAV?
Feilmeldingen kommer i fra NAV.
Årsaken er at NAV krever telefonnummer til nærmeste leder når man sender inn en oppfølgingsplan på en sykemeldt.
Dette for at saksbehandlere i NAV ikke skal måtte kaste bort unødvendig mye tid på å få tak i lederen ved saksbehandling.
Feilen kommer fordi brukeren som sist la til en samtale i tiltaket med planen ikke hadde telefonnummer. Eller at brukeren som sendte inn oppfølgingsplanen manglet telefonnummer.
Brukeren kan legge til telefonnummer ved å gå på Min konto.
Er brukeren koblet til en bestemt ansatt henter vi også fra feltene Telefon jobb eller Mobiltelefon jobb. Koblingen kan administrator styre på brukeren i Brukeradmin.
Mangler det på ansattkortet kan nummeret også hentes om det er lagt til under Innstillinger, Firma og Struktur.
Eksempel på feilmelding:
Se også denne artikkelen for nærmere info om andre feilmeldinger(bak påloggingsmur).
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.