Følg

Medarbeider- og utviklingssamtaler

Modulen støtter både medarbeidersamtaler og utviklingssamtaler. 

En utviklingssamtale er åpen for alle ledere som har tilgang til den ansatte. I en slik samtale skal det ikke legges personsensitiv informasjon.

En medarbeidersamtale er derimot av hensyn til personvernet lukket for innsyn for andre enn lederen som la til samtalen og den ansatte samtalen gjelder. Administrator i bedriften har kun mulighet til å se at det er opprettet en samtale mellom leder og ansatt og eventuelt legge til aktivitet etter medarbeidersamtale, men har ikke mulighet til å lese innhold.

Det kan skje at leder eller ansatt bytter avdeling, og i den forbindelse beskriver vi hva skjer med åpne medarbeidersamtaler i slike tilfeller.

Eksempel 1: Leder har tilgang til ansattes avdeling og den ansatte jobber i den avdelingen

I dette tilfellet, om både leder og ansatt er aktive, har kun leder mulighet til å se på samtalen han/hun har opprettet. Om samtalen ikke er godkjent av ansatt og har status Åpen, har leder mulighet til å redigere i den. Så snart samtalen er godkjent, låses den for ytterligere redigering.

Eksempel 2: Leder har byttet avdeling

Om leder har byttet avdeling og ikke lenger har tilgang til ansatte i den forrige avdelingen, vil denne lederen ikke lenger ha tilgang til samtaler han/hun har opprettet.

Eksempel 3: Ansatt har byttet avdeling

Om lederen ikke får tilgang til den nye avdelingen hvor den ansatte nå tilhører, vil leder ikke lenger ha tilgang til samtalen selv om den er åpen. I dette tilfelle godkjennes samtalen automatisk og ikke kan redigeres lenger.

Eksempel 4: Avdeling har fått ny leder

Om en avdeling får ny leder, vil den nye lederen ikke ha innsyn til samtaler opprettet av den forrige lederen.

Eksempel 5: Leder er ikke aktiv lenger

Om leder ikke lenger er aktiv, skal åpne samtaler godkjennes automatisk.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk