Følg

Hvordan legge til tiltak

Når man registrerer avvik kan man videre håndtere dem. Blant annet kan man registrere flere tiltak på et avvik dersom nødvendig.

 

1. Gå til Avvikshåndtering i hovedmenyen.

 

2. Ved siden av det valgte avvik trykk gjerne knappen Legg til tiltak.

 

3. Da åpnes det feltet for registrering av tiltak øverst på siden. Her må man fylle ut relevant informasjon.

 

4. Først må man fylle ut hvem som er Ansvarlig. Navnet får man opp ved å begynne å skrive. 

 

5. Neste felt er Tittel på tiltak.

 

6. Man kan også skrive en kort Beskrivelse på hva dette gjelder.

7. Etter dette velger man type tiltak. Her kan man velge mellom Umiddelbar og Langsiktig (tiltak).

type_tiltak.png

 

8. Man velger dato fra kalenderen når tiltaket ble Opprettet.

 

9. Det samme skjer med Tidsfrist. Man velger en dato i kalenderen.

 

10. Trykk Lagre.

 

11. Man finner registrerte tiltak på et bestemt avvik (dersom det finnes noe) ved å utvide det avviket.

avviks_liste_tiltak.png

 

12. Man kan velge å redigere eller slette tiltak.

 

13. Ved å trykke på Rediger, åpnes det registreringsinformasjon man kan videre endre etter behov. Husk å lagre.

redigere_tiltak.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk