Denne rapporten gir informasjon om hva de enkelte fraværstypene utgjør i antall timer og prosent i en viss periode i en avdeling.
Rapporten inneholder en kolonne for hver måned i perioden, hvor du ser antall mulige arbeidstimer etterfulgt av en rad for hver fraværstype du inkluderer. For hver av disse ser du det totale antall fraværstimer for den avdelingen(e), eller for ansattgruppen du valgte, og prosenten fraværet utgjør.
Under denne informasjonen vil du se informasjon om hovedavdelingen - antall mulige arbeidstimer og antall fraværstimer og prosenten fraværet utgjør av mulige arbeidstimer.
Har avdelingen underavdelinger, vil den nederste delen av rapporten vise det totale mulige arbeidstimer og fraværstimer i underavdelingene og hovedavdelingen totalt, samt prosenten dette fraværet utgjør.
I kolonnen Sum ser du antall mulige timer og timer fravær totalt for perioden du valgte og hva fraværet utgjør i prosent.
Prosenten beregnes ved å dele fraværet på mulige arbeidstimer og gange med 100 - (Fravær/Mulige arbeidstimer)*100=%.
Fravær av undertypene Permisjon m/lønn og Ferie vil ikke telles med i planlagte timer.
- Hold musepekeren over menyikonet Oppfølging i hovedmenyen og klikk på Rapporter i menyen som vises.
- Siden for rapporter åpner seg. Denne inneholder en rekke faner.
- Klikk på fanen Fraværsrapporter og underfanen Fraværstyper - Prosent.
- Her velger du hvilken informasjon rapporten skal vise.
- Avdeling - vil du ha informasjon om fravær i en avdeling veger du en avdeling
- Ansattgruppe - vil du ha informasjon om fravær i en ansattgruppe veger du en ansattgruppe
- Dato fra - Dato til - du velger hvilken periode du ønsker å få informasjon om
- Fraværstyper - alle fraværstyper er automatisk valgt. Klikke på typer du ikke vil inkludere, dette fjerner haken. For å inkludere en du fjernet haken på, bare klikker du på typen igjen
- Klikk på knappen Skriv ut excel-rapport for å generere rapporten.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.