Følg

Sjekke fravær i din avdeling - fraværsoversikt

Her får du raskt oversikt over fravær på dine ansatte. Velger du øverste avdeling vil du se alle ansatte du har ansvaret for i de forskjellige avdelingene. Dette er spesielt nyttig for ledere med ansvar for flere avdelinger.

  1. Holder musepekeren over ikonet Oppfølging i hovedmenyen og klikk på undermenypunktet  Fravær/Ferie i menyen som vises.
  2. Du kommer til en side som inneholder fem faner. Fanen Fravær er som standard valgt. Hvis ikke klikk på fanen.
    • Avdeling - du kan velge å få informasjon om fraværet til ansatte i én bestemt avdeling eller i alle avdelinger du er leder for. Begynne å skrive navnet på avdelingen og klikk på avdelingen i listen som vises. Eller du kan velge avdeling ved å klikke på struktur-ikonet på feltet og velge avdeling i vinduet som vises
    • Ansattgruppe - du kan velge en ansattgruppe for å få informasjon rundt fraværet kun på ansatte som tilhører gruppen
    • År - her kan du velge året du ønsker å få informasjon om. Som standard er inneværende år valgt
    • Måned - her kan du velge måneden du ønsker å få informasjon om. Som standard er inneværende måned valgt
  3. Klikk på Søk
  4. En kalenderoversikt med alt registrert fravær per person for inneværende måned vises. Du velger en annen måned ved å klikke på måneden i kalenderen. Månedene som vises er inneværende og forrige måned og neste måned. Hvis måneden er fremover eller bakover i tid for disse, klikker du på de respektive pil-ikonene Vil du undersøke nærmere hvilket fravær som er registrert, holder du musepekeren over koden.

    Når funksjonen Godkjenning av fravær er aktivert, vil fravær som ikke er behandlet vises skravert.

  5. Ønsker du å generere en .pdf-fil, klikk på knappen Last ned PDF
Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.