Her får du raskt oversikt over fravær på dine ansatte. Velger du øverste avdeling vil du se alle ansatte du har ansvaret for i de forskjellige avdelingene. Dette er spesielt nyttig for ledere med ansvar for flere avdelinger.
- Holder musepekeren over ikonet Oppfølging i hovedmenyen og klikk på undermenypunktet Fravær/Ferie i menyen som vises.
- Du kommer til en side som inneholder fem faner. Fanen Fravær er som standard valgt. Hvis ikke klikk på fanen.
- Avdeling - du kan velge å få informasjon om fraværet til ansatte i én bestemt avdeling eller i alle avdelinger du er leder for. Begynne å skrive navnet på avdelingen og klikk på avdelingen i listen som vises. Eller du kan velge avdeling ved å klikke på struktur-ikonet på feltet og velge avdeling i vinduet som vises
- Ansattgruppe - du kan velge en ansattgruppe for å få informasjon rundt fraværet kun på ansatte som tilhører gruppen
- År - her kan du velge året du ønsker å få informasjon om. Som standard er inneværende år valgt
- Måned - her kan du velge måneden du ønsker å få informasjon om. Som standard er inneværende måned valgt
- Klikk på Søk.
- En kalenderoversikt med alt registrert fravær per person for inneværende måned vises. Du velger en annen måned ved å klikke på måneden i kalenderen. Månedene som vises er inneværende og forrige måned og neste måned. Hvis måneden er fremover eller bakover i tid for disse, klikker du på de respektive pil-ikonene Vil du undersøke nærmere hvilket fravær som er registrert, holder du musepekeren over koden.
Når funksjonen Godkjenning av fravær er aktivert, vil fravær som ikke er behandlet vises skravert.
- Ønsker du å generere en .pdf-fil, klikk på knappen Last ned PDF.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.