Denne funksjonaliteten brukes for at Administrator av løsningen skal ha muligheten til å lage egendefinerte hjelpetekster for hans/hennes firma. Etter at administrator har lagt inn hjelpetekster, så skal andre brukere kunne lese disse tekstene ved å holde musepekeren over spørsmåltegnet (?) plassert ved siden av hvert felt. Denne muligheten er ofte nyttig ved registrering av nyansatte, men ligger i hele løsningen så administrator kan selv bestemme hvor hjelpetekster skal legges inn.
- Hold musepekeren over spørsmålstegnet ved siden av feltet du ønsker å legge hjelpetekster i.
- Ved å holde musepekeren over spørsmålstegnet, åpnes det et lite vindu hvor du eventuelt kan se allerede innlagt hjelpetekst. For å endre/legge inn ny tekst, klikk på blyant-ikonet.
- Redigeringsvindu åpner seg. Tittel er automatisk navnet på feltet du redigerer, men du kan endre dette. I tekstrammen Hovedtekst legger du inn hjelpeteksten.
- Klikk på knappen Lagre. En beskjed vises om at Sakshjelp er oppdatert. Lukk vinduet ved å klikke på X - knappen.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.