Følg

Hjelpetekster

Denne funksjonaliteten brukes for at Administrator av løsningen skal ha muligheten til å lage egendefinerte hjelpetekster for hans/hennes firma. Etter at administrator har lagt inn hjelpetekster, så skal andre brukere kunne lese disse tekstene ved å holde musepekeren over spørsmåltegnet (?) ved siden av hvert felt. Denne muligheten er ofte nyttig ved registrering av nyansatte, men ligger i hele løsningen så administrator kan selv bestemme hvor hjelpetekster skal legges inn. 

 

1. Hold musepekeren over spørsmålstegnet ved siden av feltet du ønsker å legge hjelpetekster i. 

01.png

 

2. Ved å holde musepekeren over spørsmålstegnet, åpnes det et lite vindu hvor man evt. kan se allerede innlagt hjelpetekst. For å endre/legge inn ny tekst Trykker man på editeringsknappen (blyanten). 

02.png

 

3. Når man åpner redigeringsmodus, så hentes det Tittel fra det feltet man har valgt å redigere i, men hvis man ønsker, så kan også tittelen endres i tillegg til feltet Hovedtekst. 

03.png

 

4. Trykk på Lagre knappen når du er ferdig med editering, eller tilbake for å avbryte hendelsen. Etter at man har lagret hjelpetekster, får man opp beskjed om at Sakshjelp er oppdatert og man kan da lukke vinduet ved å trykke på X knappen. 

04.png

 

5. Neste gang man holder musepekeren over spørsmålstegnet, får man opp den innlagt teksten i lesemodus. 

05.png

 

 6. Brukerne av systemet vil kun få spørsmålstegnet opp ved felter der det er lagt inn hjelpetekst.

 

 

 

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk