Følg

Legge til aktivitet på medarbeidersamtale

Når en medarbeidersamtale er opprettet, eller godkjent, kan du knytte aktiviteter til punkter i medarbeidersamtalen, eller generelt til samtalen. Det kom kanskje frem at den ansatte ønsker å videreutvikle seg på et område, eller at den ansatte fremover skal få flere arbeidsoppgaver og at opplæring innen disse er nødvendig. På en aktivitet kan du sette når aktiviteten skal være gjennomført, om aktiviteten skal foregå internt eller eksternt, samt hvem som er ansvarlig for gjennomføringen.

Som Leder kan du kun opprette aktivitet på samtaler du deltok i, og på utviklingssamtaler på ansatte i din avdeling.

  1. Det er tre måter å legge til en aktivitet. Du kan gjøre det i enten selve samtalen, fra hjemsiden til Medarbeidersamtale i seksjonen Mine samtaler, eller i fanen Medarbeidersamtaler i den ansatte sin profil.
  2. Du kan legge til aktivitet ved å åpne en medarbeidersamtale og klikke på +Legg til aktivitet på et spørsmål/kategori i samtalen. Eller du kan legge til en aktivitet uten å åpne samtalen. Er du i seksjonen Mine samtaler klikker du på handlings-ikonet ved siden av samtalen, og velger Ny aktivitet fra menyen som vises. Er du i fanen Medarbeidersamtaler i kontekst av den ansatte klikker du på knappen Ny aktivitet ved siden av samtalen.
  3. Registreringsvinduet for en Ny aktivitet vises på toppen av siden. aktivitet.png
    • Tittel - navn på aktiviteten
    • Ansvarlig for gjennomføring - her vises automatisk navnet til den som oppretter aktiviteten, men du kan velge en annen
    • Opprettet - hvilken dato aktiviteten ble opprettet
    • Type aktivitet - velg type aktivitet
    • Tidsfrist - velg dato for når denne aktiviteten skal være gjennomført
    • Knytt aktiviteten til et spørsmål - når du legger til en aktivitet på et spørsmål i samtalen blir aktiviteten automatisk knyttet til spørsmålet som så vil vises her. Oppretter du en aktivitet fra hjemsiden til Medarbeidersamtaler kan du velge å hake av dette alternativet for å knytte aktiviteten til ett bestemt spørmål i samtaleskjema. For å knytte aktiviteten til samtalen generelt lar du være å hake av
  4. Klikk på knappen Legg til for å lagre aktiviteten. 
  5. På hjemsiden til Medarbeidersamtaler får du en oversikt over dine aktiviteter i seksjonen Mine aktiviteter. Der ser du hvilke aktiviteter som er Under arbeid, hvilke som er Overskredet frist og hvilke som er Avsluttet.

Tips! I fanen Medarbeidersamtaler i kontekst av den ansatte kan du klikke på funksjonen Aktivitet i menyen på toppen. Den viser aktiviteter knyttet til medarbeidersamtaler på denne ansatte.

Du kan se statistikk over fordeling av Aktivitetetstyper i en gitt måned. Du kan også ta ut rapport som viser oversikt over Medarbeidersamtaler med aktiviteter innenfor en gitt tidsperiode.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.