Det er kun mulig å legge til en kommentar på en godkjent samtale når den ansatte har tilgang til modulen Medarbeidersamtaler i ansattportalen.
Etter at en samtale er godkjent av leder eller ansatt, eller begge parter, er det ikke mulig å redigere i samtaleskjemaet. Men det vil være mulig å legge til kommentar på samtalen. Denne funksjonen/knappen vises kun etter at samtalen er godkjent. Det kan skje at leder eller ansatt har glemt å skrive/nevne noe under selve samtalen og derfor ønsker å legge til en ytterligere kommentar.
Et varsel blir sendt til den ansatte når leder legger til en kommentar, og omvendt (så fremt det er abonnert på disse varslene).
- Du kan enten åpne medarbeidersamtalen fra hjemsiden til Medarbeidersamtaler, eller ved å åpne Medarbeidersamtaler i kontekst av den ansatte. I det første tilfellet klikker du på handlings-ikonet og velger Vis detaljer i menyen. I kontekst av den ansatte klikker du på knappen Vis.
- Nederst på siden ser du knappen Legg til kommentar.
- Klikk på knappen. Et vindu åpner seg hvor du skriver inn kommentaren.
- Klikk på knappen Legg til kommentar for å lagre kommentaren. Kommentaren vises i seksjonen Kommentar nederst på samtalen.
- En e-post sendes til den ansatte som informerer om at det er blitt lagt til en kommentar i medarbeidersamtalen. En meldingen blir også sendt den ansatte sin Innboks i Ansattportalen.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.