Følg

Godkjenning av samtale (leder og ansatt)

Etter gjennomføring av samtale mellom leder og ansatt, skal samtalen godkjennes av begge parter og låses for ytterligere redigering. OBS! Forutsetning for at en ansatt kan godkjenne en samtale er at den ansatte har en mobilrolle og tilgang til medarbeidersamtaler-menyen

  1. Prosessen begynner når bruker sender skjemaet til medarbeider for godkjenning. Klikk på knappen Vis for å åpne samtalen.
  2. Gå til bunnen av skjemaet og klikk på knappen Send til ansatt for godkjenning. Eventuelle endringer du har gjort i skjemaet blir lagret og sendt til den ansatte for godkjenning.

    Merk! Knappen Send til ansatt for godkjenning er ikke synlig om samtalen skal sendes til godkjenning til en ansatt med inaktiv bruker eller en bruker som ikke har tilgang til mobilløsningen (tildelt rollen mobil).

  3. Du blir bedt om om å bekrefte handlingen.
    varsel_send_til_godkjenning.png 

    Trykker man på Send til ansatt for godkjenning, får den ansatte en varsling i sin innboks om at det ligger en samtale til godkjenning med en direkte lenke til samtalen.

    Status på samtalen blir oppdatert i bunnen av siden med informasjon om hvem som har godkjent samtalen med dato og tid.

  4. Når samtalen er godkjent av leder, endres også status på samtalen i ansattportal. Samtaler godkjent av leder er markert som Venter. medarbeidersamtaler_mobil.png
  5. Når den ansatte klikker på knappen, åpner skjemaet seg og den ansatte får se status på samtale etter lederens godkjenning. referat_ansattportal.png
  6. Klikk på knappen Godkjenn, som ligger i bunnen av siden, for å godkjenne samtalen.
  7. Som leder har du mulighet til å tilbakekalle godkjenningen ved å trykke på Tilbakekall. Det å tilbakekalle samtalen er kun mulig hvis den ansatte ikke allerede har godkjent den.

    Ved å trykke på denne knappen, kommer det en varsling om å bekrefte handlingen.

    tilbakekall_referat.png

    Klikker du Ja, endres samtale status tilbake til ikke godkjent.

    Merk! Hvis leder tilbakekaller samtalen og den ansatte var i ferd med å godkjenne den, blir handlingen ikke mulig.

  8. Når den ansatte trykker på Godkjenn, kommer det en advarsel. advarsel_godkjenning.png

    Ved å klikke på Ja, kommer det en melding om at samtalen er godkjent.

    godkjent_samtale.png
  9. Status på samtale blir da oppdatert i ansattportal. godkjent_samtale.png
  10. Om leder ønsker å tilbakekalle godkjenningen etter at den er godkjent av ansatt, får leder følgende varsling om at handlingen ikke er mulig.

    Når samtalen er godkjent av begge parter, blir den låst for redigering og det står en markering om at samtalen er godkjent både i leder- og ansattportal.

    Lederportal: godkjent.png

    Ansattportal: godkjent_samtale_ansattportal.png

  11. For leder blir det videre kun mulig å legge til aktivitet på samtale men ikke redigere i den og legge til kommentar om nødvendig. Den ansatte kan legge til kommentar på samtale også.

    Merk! Om det finnes åpne samtaler som ikke er godkjente, skal de godkjennes automatisk om leder ikke er aktiv lenger.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.