Følg

Sende medarbeidersamtale til ansatt for godkjenning

For å sende en medarbeidersamtale til godkjenning må modulen Mobil være aktivert. Videre må den ansatte har mobil-rolle og tilgang til Medarbeidersamtaler. 

Etter gjennomføring av samtale mellom leder og ansatt, skal leder og ansatt godkjenne samtalen. Når leder godkjenner blir det sendt et varsel til den ansatte om at en samtale venter på godkjenning.

Når den ansatte har godkjent samtalen blir et varsel sendt til leder om at den ansatte har godkjent samtalen. Samtalen får status Godkjent og er da låst for videre redigering.

I grafer og rapporter vil godkjente samtaler blir de identifisert som Fullførte.

  1. Prosessen begynner når du sender samtalen til den ansatte for godkjenning.

    Du kan velge å sende samtalen til godkjenning enten fra Hjemsiden til Medarbeidersamtaler, eller ved å åpne Medarbeidersamtaler i kontekst av den ansatte. I det første tilfellet klikker du på handlings-ikonet og velger Vis detaljer i menyen. I kontekst av den ansatte klikker du på knappen Vis.

  2. Samtalen åpner seg. Gå til bunnen av skjemaet og klikk på knappen Send til ansatt for godkjenning.
  3. Du blir bedt om om å bekrefte handlingen.
    varsel_send_til_godkjenning.png 

    Den ansatte mottar en varsling i sin innboks om at det ligger en samtale til godkjenning og en direkte lenke til samtalen.

    Som leder har du mulighet til å tilbakekalle godkjenningen ved å klikke på Tilbakekall. Du ser en beskjed som ber deg bekrefte tilbakekallingen. Det er kun mulig å tilbakekalle samtalen når den ansatte ikke har godkjent den.
  4. Klikker du Ja, endres samtalestatus tilbake til ikke godkjent. Klikk Avbryt for å avbryte tilbakekallelsen. Tilbakekaller du etter at den ansatte har godkjent, får du beskjed om at handlingen ikke er mulig.

  5. Når samtalen er godkjent av begge parter, blir den låst for redigering og det står en markering om at samtalen er godkjent både i leder - og ansattportal.


    godkjent.png

    Det er nå ikke mulig å redigere samtalen,men du kan legge til aktivitet på samtale og legge til kommentar om nødvendig. Den ansatte kan også legge til kommentar på samtalen.

    Om det finnes åpne samtaler som ikke er godkjente, vil disse godkjennes automatisk om leder ikke lenger er aktiv.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.