Følg

Godkjenning av samtale (leder og ansatt)

Etter gjennomføring av samtale mellom leder og ansatt, skal samtalen godkjennes av begge parter og låses for ytterligere redigering. OBS! Forutsetning for at en ansatt kan godkjenne en samtale er at den ansatte har en mobilrolle og tilgang til medarbeidersamtaler-menyen.

 

1. Prosessen begynner når bruker sender skjemaet til medarbeider for godkjenning. Man åpner samtalen i listen over medarbeidersamtaler ved å trykke på "Vis" knappen.

 handling.png

2. Når man åpner skjemaet og går til bunnen av siden, trykker man på knappen Send til ansatt for godkjenning. Tykker man på denne knappen, vil alle eventuelle endringer man har gjort i skjemaet lagret og sendt til ansatt for godkjenning.

 

send_til_ansatt_for_godkjenning.png 

NB! Knappen "Send til ansatt for godkjenning" er ikke synlig om samtalen skal sendes til godkjenning til en ansatt med inaktiv bruker eller en bruker som ikke har tilgang til mobilløsningen (mobile-rolle).

 

3. Da kommer det et pop-up vindu som spør brukeren om å bekrefte handlingen.

 

varsel_send_til_godkjenning.png

 

4. Trykker man på Send til ansatt for godkjenning, får den ansatte en varsling i sin innboks om at det ligger en samtale til godkjenning med en direkte lenke til samtalen.

 

5. Status på samtale blir oppdatert i bunnen av siden med informasjon om hvem som har godkjent samtalen med dato og tid.

 

status_samtale.png

 

6. Når samtalen er godkjent av leder, endres også status på samtalen i ansattportal. Samtaler godkjent av leder er markert som Venter.

medarbeidersamtaler_mobil.png

 

7. Trykker den ansatte på denne knappen, åpnes skjemaet lederen har fylt ut og den ansatte får se status på samtale etter lederens godkjenning.

referat_ansattportal.png

 

8. For å godkjenne samtalen, trykke man på Godkjenn knappen som ligger i bunnen av siden.

godkjenn.png

9. Leder har også mulighet til å tilbakekalle godkjenningen ved å trykke på Tilbakekall. Det å tilbakekalle samtalen er kun mulig hvis den ansatte ikke allerede har godkjent den.

 

tilbakekall.png

 

10. Ved å trykke på denne knappen, kommer det en varsling om å bekrefte handlingen.

 

tilbakekall_referat.png

 

11. Trykker man på Ja, endres samtale status tilbake til ikke godkjent.

 

status_samtale.png

 

12. Hvis leder tilbakekaller samtalen og den ansatte var i ferd med å godkjenne den, blir handlingen ikke mulig.

13. Når den ansatte trykker på Godkjenn, kommer det en advarsel.

advarsel_godkjenning.png

14. Ved å trykke på Ja, kommer det en melding om at samtalen er godkjent.

 godkjent_samtale.png

 

15. Status på samtale blir da oppdatert i ansattportal.

godkjent_samtale.png

 

16. Om leder ønsker å tilbakekalle godkjenningen etter at den er godkjent av ansatt, får leder følgende varsling om at handlingen ikke er mulig.

 

referat_godkjent.png

 

17. Når samtalen er godkjent av begge parter, blir den låst for redigering og det står en markering om at samtalen er godkjent både i leder- og ansattportal.

 

Lederportal:

godkjent.png

 

Ansattportal:

godkjent_samtale_ansattportal.png

 

17. For leder blir det videre kun mulig å legge til aktivitet på samtale men ikke redigere i den og legge til kommentar om nødvendig. Den ansatte kan legge til kommentar på samtale også.

 

OBS! Om det finnes åpne samtaler som ikke er godkjente, skal de godkjennes automatisk om leder ikke er aktiv lenger.

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk