Om dette er aktivert i modul Oppfølging kan man registrere Bonuspoeng på de enkelte ansatte samt å se allerede registrerte. Som eksempler på bonuspoeng bruker vi her Ekstra weekend på firmahytte og Forbedringsforslag med følger. Typene legges inn av administrator under Innstillinger. Leder kan også legge til dette på mange samtidig under menyen Ansatte og fanen Bonuspoeng.
Her er et eksempel på bruk av bonuspoeng:
- Denne kategorien brukes der de ansatte får tildelt ekstra weekend på firmahytta. Medfører 5 poeng trekk.
- Denne brukes i de tilfellene et forbedringsforslag faktisk har ført til endring i driften som er av vesentlig betydning for HMS eller for resultater. Medfører 5 poeng i tillegg.
1. Søk opp den ansatte i søkefeltet og trykk på Ansatt.
2. Man havner da til fanen Personlig. Trykk på underfanen Bonuspoeng.
3. Trykk deretter på knappen Registrer bonuspoeng.
4. Først velger man Dato i kalenderen.
5. Man velger så Kategori i nedtrekksmenyen. Her finnes det noen eksempler på hva bonuspoeng kan innebære.
6. Under feltet Antall skriver man inn nummeret manuelt.
7. Neste er Poengtype. Her velger man en i nedtrekksmenyen.
8. Man kan eventuelt legge til en Kommentar.
9. Trykk Lagre.
10. Bonuspoeng på den ansatte blir listet opp nederst på siden. Man kan videre Slette dem dersom man ønsker det.
11. Dette kan man så få ut rapport på under menyen Rapporter til Modul Oppfølging.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.