Følg

Administrative tiltak

Du kan  legge inn og dokumentere administrative tiltak. Det er ni forskjellige tiltak du kan velge mellom og så er det mulig å legge til notater for tiltakene.

Tiltakene du kan velge mellom er:

  • Oppfølgingsmøte (som ikke gjelder sykefravær)
  • Advarsel
  • Innkaling til drøftningsmøte i hedhold til arbeidsmiljøloven § 15-1
  • Forhandlingsmøter
  • Muntlig advarsel
  • Notat
  • Protokoll Drøftingsmøte
  • Oppsigelse arbeidstakers forhold
  • Oppsigelse bedriftens forhold
  1. For å registrere et administrativ tiltak, søker du frem den ansatte og klikker på lenken Tiltak.
    bilde_1.png
  2. Klikk på underfanen Oppfølginger.
  3. Klikk på på fanen Administrative tiltak.
  4. Siden Administrative tiltak åpner seg. Klikk på knappen Nytt tiltak. Fyll inn Dato ved å velge i kalenderen.
    bilde_7.png
  5. Velg tiltak fra nedtrekkslisten i feltet Type tiltak.
    type_tiltak.png
  6. Hvis det er Øvrige deltakere, skriv inn navnet i dette feltet.
    bilde_8.png
  7. I feltet Innhold legger du inn informasjon vedrørende tiltaket. Noen av tiltakene har forhåndsdefinert tekst som kan tilpasses bedriften, som for eksempel Advarsel, Muntlig advarsel, Innkalling til driftningsmøte i henhold til arbeidsmiljøloven §15-1 og Protokoll Drøftningsmøte
    bilde_3.png
  8. Klikk på Lagre for å registrere Tiltaket. Du kan videre redigere det, laste ned PDF eller slette det.
    bilde_9.pngAbonnement på Mobil Pluss gjør at den ansatte vil få tilgang til denne informasjonen fra  mobil/ansattportal.

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.