Følg

Administrative tiltak

Du kan  legge inn og dokumentere administrative tiltak. Det er ni forskjellige tiltak du kan velge mellom og så er det mulig å legge til notater for tiltakene.

Tiltakene du kan velge mellom er:

  • Oppfølgingsmøte (som ikke gjelder sykefravær)
  • Advarsel
  • Innkaling til drøftningsmøte i hedhold til arbeidsmiljøloven § 15-1
  • Forhandlingsmøter
  • Muntlig advarsel
  • Notat
  • Protokoll Drøftingsmøte
  • Oppsigelse arbeidstakers forhold
  • Oppsigelse bedriftens forhold
  1. For å registrere et administrativ tiltak, søker du frem den ansatte og klikker på lenken Tiltak.
    bilde_1.png
  2. Klikk på underfanen Oppfølginger.
  3. Klikk på på fanen Administrative tiltak.
  4. Siden Administrative tiltak åpner seg. Klikk på knappen Nytt tiltak. Fyll inn Dato ved å velge i kalenderen.
    bilde_7.png
  5. Velg tiltak fra nedtrekkslisten i feltet Type tiltak.
    type_tiltak.png
  6. Hvis det er Øvrige deltakere, skriv inn navnet i dette feltet.
    bilde_8.png
  7. I feltet Innhold legger du inn informasjon vedrørende tiltaket. Noen av tiltakene har forhåndsdefinert tekst som kan tilpasses bedriften, som for eksempel Advarsel, Muntlig advarsel, Innkalling til driftningsmøte i henhold til arbeidsmiljøloven §15-1 og Protokoll Drøftningsmøte
    bilde_3.png
  8. Klikk på Lagre for å registrere Tiltaket. Du kan videre redigere det, laste ned PDF eller slette det.
    bilde_9.pngAbonnement på Mobil Pluss gjør at den ansatte vil få tilgang til denne informasjonen fra  mobil/ansattportal.

 

Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

1 Kommentarer

  • 0
    Avatar
    Jannicke Frøland

    Hvis du lagrer et administrativt tiltak på den ansatte, vil den ansatte se dette på sin profil? 

    Mvh Jannicke Kvan Frøland

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.