Hovedrapport brukes for å filtrere generelt hvor mange skader eller potensielle skader oppstod i en gitt periode, for en bestemt avdeling i firmaet. Man kan filtrere dem etter behov. Det kan være kun Personskader, kun HMS-hendelser eller kun Farlige forhold. Det er også mulig å velge alle disse for å vises i en rapport. Tilsatt filtrering er også tilgjengelig i bunnen av siden, for hvis man ønsker noen ønskede felter inkludert i rapporten.
1. Hold musepekeren over modulen Skadebase i hovedmenyen.
2. I undermenyen velger man Rapporter.
3. Rapporter feltet inneholder flere undertyper rapporter. Der kan man velge Hoved.
4. Når man kommer inn i hovedrapporter, finnes det to informasjonsfelter der man kan filtrere hva som skal bli synlig i rapportene. Den første delen er Rapportinnhold. Her finnes det grunnlegende info man må fylle ut for å få rapporter.
5. Først velger man Avdeling.
6. Man setter opp ønskede tid rapporten skal kjøres for. Felter er markert Fra dato og Til dato.
7. Man velger deretter Type rapport i nedtrekksmenyen. Det kan enten være Alle, Ulykke med personskade, HMS-hendelse eller Farlig forhold. Disse undertyper setter man etter behov under Innstillinger.
8. Etter Type kan man velge også Skade undertyper. Det kan f. eks. være Avvik, HMS observasjon, osv. Disse settes opp etter behov i Innstillinger.
9. Den andre delen er Rapport felter med flere valg for nærmere filtrering.
10. Man trykker da knappen Skriv til XLS for å kjøre rapporten.
Her er et eksempel på Hoved rapport som viser felter: Skadedato og tidspunkt, Type hendelse, Liste vitner, Status osv.
OBS! Om det er registrert et tiltak på en skade, så kan man legge til ansvarlig person for dette tiltaket. Den ansvarlige personen vises i kolonnen Leder i profil i rapporten og listes opp kun for ulykker med personskader, ikke for farlige forhold og HMS-hendelser.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.