Rapporten Hoved er den største rapporten i systemet og den gir deg grunnleggende informasjon om ansatte.
Du kan velge å filtrere rapporten på ansattform i seksjonen Ansattform. Velger du for eksempel ansattform Ingen, får du en rapport på kun ansatte som ikke har ansattform definert i sin profil.
Du kan velge å inkludere Betalingsinformasjon og Annen informasjon om de ansatt ved å hake av felter i de respektive seksjonene.
I seksjonen Basisinformasjon er Ansatt nr, Fornavn og Etternavn automatisk haket av. Du kan velge å hake av så mange - eller få du vil, men for å generere rapporten må minst ett alternativ i seksjonen være haket av.
- Hold musepekeren over menyikonet Oppfølging i hovedmenyen og klikk på Rapporter i menyen som vises.
- Du kommer til siden for rapporter som inneholder en rekke faner.
- Klikk på Hovedrapporter og underfanen Hoved.
- Rapportinnhold
- Avdeling - dette feltet er obligatorisk. Begynne å skrive inn navnet på avdelingen og klikk på den i listen som vises for å velge den, eller klikk på struktur-ikonet og velg avdelingen i vinduet som vises
- Ansattgruppe - du kan velge å kun inkludere ansatte som tilhører en ansattgruppe. Begynne å skrive inn navnet på gruppen og klikk på den i listen som vises for å velge den, eller klikk på struktur-ikonet og velg gruppen i vinduet som vises
- M/arbeidstillatelse - velge denne for å inkludere kun ansatte hvor arbeidstillatelse er spesifisert i profilen til den ansatte
- M/ fritak for arb.giverperioden - velge denne for å inkludere kun ansatte hvor Fritak fra arbeidsgiverperioden fra og Fritak fra arbeidsgiverperioden er spesifisert i profilen til den ansatte
- M/maksdato - velge denne for å inkludere kun ansatte hvor dette er spesifisert i profilen til den ansatte
- Første mulige egenmeldingsdato - velge denne for å inkludere kun ansatte hvor dette er spesifisert i profilen til den ansatte
- Aktive ansatte pr. - velge en dato for å inkludere kun ansatte som var aktive denne datoen
- Ansattform - ansattformene som vises her avhenger av hvilke som er lagt inn i Innstillinger
- Ingen - hake av denne for å inkluderer ansatte som har denne ansattformen satt i sin profil
- Fastlønnet - hake av denne for å inkluderer ansatte som har denne ansattformen satt i sin profil
- Vikar - hake av denne for å inkluderer ansatte som har denne ansattformen satt i sin profil
- Timelønnet - hake av denne for å inkluderer ansatte som har denne ansattformen satt i sin profil
- Basisinformasjon - som standard er Ansatt nr, Fornavn, Etternavn valgt for å inngå i rapporten. Du kan hake av så mange du vil, men du må alltid velge minst ett alternativ i denne seksjonen for å kunne generere rapporten
- Betalingsinformasjon - du haker av for den informasjonen du ønsker skal inngå i rapporten
- Annen informasjon - du haker av for den informasjonen du ønsker skal inngå i rapporten
- Type
- Ansatte - velge dette alternativet hvis rapporten kun skal inkludere informasjon om aktive ansatte
- Sluttede og pensjonister - velge dette alternativet hvis rapporten kun skal inkludere informasjon om ansatte som har sluttet og de som er pensjonert
- Begge - velge dette alternativet hvis rapporten skal inkludere informasjon om både aktive ansatte og ansatte som har sluttet eller er pensjonert
- Rapportinnhold
- Klikk på Skriv ut Excel-rapport for å generer rapporten.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.