Rapporten gir en oversikt over antall ansatte totalt og fordelt på kjønn, og antall årsverk totalt og fordelt på kjønn fra en bestem dato og til en bestemt dato for hver avdeling. Den gir også informasjon om gjennomsnittet i den valgte perioden, samt prosentvis endring på ansatte og årsverk.
For at ansatte skal bli tatt med i rapporten må dato registreres i feltet Ansatt fra i ansattprofilen. Tilsvarende for at ansatte som ikke jobber der lenger ikke skal bli inkludert, må dato registreres i feltet Ansatt til i ansattprofilen. Er man usikker på om disse data er satt, kan rapporten Hovedrapporter>Hoved benyttes for å få en oversikt over dette.
For de som benytter Arbeidsforhold. Når man benytter Arbeidsforhold på instansen vil ansattforholdet som er registrert i ansattprofilen bli ignorert der man har registrert ansattforhold i seksjonen Arbeidsforhold. Det innebærer at både hovedarbeidsforhold og biarbeidsforhold må være registrert i seksjonen Arbeidsforhold for å bli inkludert i rapporten. Er det ingen Arbeidsforhold registrert, hentes dataene fra profilen.
Den ansatte er i ansattprofilen registrert som ansatt i avdeling Jupiter med en stillingsprosent på 50%. Det blir så registrert et Arbeidsforhold på den ansatte, hvor den ansatte skal jobbe i avdeling Orion med en stillingsprosent lik 50%.
I årsverkrapporten vil ikke den ansatte bli telt med i avdeling Jupiter, kun i avdeling Orion. For at ansattforholdet i Jupiter skal inkluderes må det altså opprettes et Arbeidsforhold for dette også.
- Hold musepekeren over menyikonet Oppfølging i hovedmenyen og klikk på menypunktet Rapporter i menyen som vises.
- Dette tar deg til siden Rapporter. Denne inneholder en rekke faner.
- Klikk på Hovedrapporter og deretter på fanen Årsverk fordelt på kjønn.
- Du velger avdeling og perioden rapporten skal hente ut data for.
- Avdeling - velg avdeling ved å begynne å skrive inn navnet og så velge avdeling i listen som vises. Du kan også velge avdeling ved å klikke på struktur-ikonet i feltet og deretter velge avdeling i vinduet som da åpner seg. Har avdelingen underavdelinger, vil disse automatisk også inkluderes i rapporten
- Dato fra - Dato til - her velger du perioden det skal hentes ut informasjon om årsverk fra
- Ansattform - du kan velge hvilke ansatte som skal inkluderes ved å hake av ansattformene. I utgangspunktet er alle alternativene valgt, men ved å klikke på et alternativ henholdsvis velger du bort eller velger hvilke som skal inkluderes
- Klikk på Generer Excel-rapport.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.