Følg

Hovedrapporter -Hoved

Rapporten Hoved er den største rapporten i systemet og den gir oss grunnleggende informasjon om ansatte og deres ansettelse.

Selve rapporten er delt ut i fire deler hvor man velger hvilken type informasjon rapporten skal vise:

  1. Rapportinnhold
  2. Ansattform
  3. Rapport felter
  4. Type rapport
     
  1. Rapportinnhold har felt hvor man definerer hvilke ansatte rapporten skal omfatte. Det er kun ett påkrevd felt, Avdeling, og denne står i rødt. Resten kan man huke av etter behov.



  2. Ansattform velger man ut ifra det som administrator har laget i modulen Innstillinger, fanen Kodeliste og underfanen Ansatformer. Her kan man feks. velge mellom fastlønnet, timelønnet, vikar og ingen. Velger man ansattform ingen, får man en rapport på kun ansatte som ikke har ansattform definert i sin profil.

    ansattform.png

  3. Rapport felter lister opp alfabetisk alle aktive felter fra den ansattes profil. Man kan velge etter behov hva som rapporten skal vise. Det kan være alt fra grunnleggende informasjon om ansatt (navn, telefon, e-post, adresse o.l.) til informasjon om ansettelse, stillingsbettegnelser, NAV-kontor o.a. Felter Ansatt Nr, Etteranvn og Fornavn er forhåndsmarkert.

    rapport_felter.png
  4. Type rapport definerer om rapporten skal omfatte kun aktive ansatte eller sluttede og pensjonister også.

  5. Rapporten listes i Excelfil.



    Eksempel på Hoved rapport som lister felter markert i bildet under Rapport felter.



Print Friendly and PDF
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

0 Kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.
Levert av Zendesk